O RWŚ

Historia dawna

Zalążek Republiki Wiecznego Świtu (dawniej - Republiki Wirtualnego Świata) utworzyli mieszkańcy wirtualnego państwa działającego w ramach gry "Wirtualny Świat".
Gra powstała w 2006 roku, zaś za początki państwowości uznaje się uchwalenie pierwszej Konstytucji Republiki Wirtualnego Świata rok później.
Przez cały okres bytności zarówno mieszkańcy RWŚ jak i mikroświat dyskutowali czym jest takie państwo, które posiada administratorów, w którym wysyła się SMS-y za określone bonusy... Część mieszkańców RWŚ walczyła jednak o to, by mikroświat uznał RWŚ za równą sobie, pełnoprawną mikronację. Dzięki staraniom niektórych z nich, rządowi RWŚ udało się uzyskać poparcie Rzeczpospolitej Sclavinii i Trizondalu oraz krótko potem Okoczii. Niestety problemem stała się bezgraniczna władza administracji gry, która nie poważała praw tworzonych przez mieszkańców, a za najwyższe działające w RWS prawo uznawała regulamin gry a nie Konstytucję.
Ruch mikronacyjny RWŚ, z demokratycznie wybranym prezydentem Price'm Rosenbergiem oraz wiceprezydentem 53 van Scharfschuetze na czele, w maju 2011, przy okazji nieoczekiwanej, tygodniowej awarii Wirtualnego Świata, postanowił zgromadzić swoich zwolenników na niezależnym od administracji komercyjnej gry forum.
Tak też powstały nowe zarysy prawdziwie niezależnej, niepodległej Republiki Wirtualnego Świata.
Użytkownicy gry Wirtualny Świat wbrew prawom republiki, depcząc postanowienia Konstytucji, okrzyknęli się graczami i utworzony został niezależny rząd tymczasowy.
Obecnie zgodnie z informacją zarządców serwera wirtualny-swiat, państwo tworzone przez graczy jest częścią gry Vimspark.

Losy obecne

W momencie odłączenia zwolenników mikronacji od gry Wirtualny-Swiat, w maju 2011 r., Prezydent, gwarantujący zgodnie z Konstytucją kontynuację państwa, wraz ze swoim zastępcą przenieśli się na niezależne forum. Wraz z nimi kilka osób, dla których prawo mikronacyjne było ważniejsze niż regulamin gry, bonusy za SMSy oraz inne udogodnienia dostępne w grze. Jako państwo kontynuujące tradycję i historię mikronacyjnych elementów Republiki Wirtualnego Świata, przejęło w spadku symbole narodowe oraz prawo, które niestety w wielu przypadkach nie przystawało już do aktualnych warunków społecznych i technicznych państwa.
Po przeprowadzonym w dniach 16-18 lipca 2011 ogólnokrajowym referendum, w dniu 20 lipca 2011 nazwa państwa została zmieniona na Republikę Wiecznego Świtu. Zmiana miała pozostawić niezmieniony skrót państwa, jednakże zmienić nazwę, by pozostałym mikronacjom wolny kraj nie kojarzył się wiecznie z grą. W chwili obecnej w RWŚ trwają prace nad uporządkowaniem prawa.
Odłączenie się mikronacji od struktur gry poparli dotychczasowi sojusznicy RWŚ - Trizondal i Okoczia.



flaga RWŚ

Dalej...

Republika Wiecznego Świtu mimo przeciwności i niesławnej przeszłości stara się uczestniczyć w pełni w życiu mikroświata. Bez echa w grze Wirtualny Świat przeszedł udział państwa w II edycji międzymikronacyjnego konkursu piosenki Our Sound w Budapeszcie (Austro-Węgy). Mimo, że utwór został wybrany jeszcze w ramach gry, głosowanie nad wyborem najlepszych utworów konkursu przeprowadzono już w nowej, niezależnej republice, a głosy mieszkańców przekazał dalej wiceprezydent RWŚ. Co prawda utwór reprezentujący Republikę nie cieszył się zbytnim uznaniem wśród głosujących, jednakże sam udział jest dla świeżej mikronacji sukcesem. Mamy nadzieję, że w III edycji konkursu, w Samundzie, Republika wystąpi już pod nową nazwą.

Wydarzenia w Republice komentuje czasopismo "Micronator" obecne od tego roku na "Planecie Mikronacje", a od zawsze związane z ruchem promikronacyjnym. Początkowo komentowało dla mieszkańców republiki wydarzenia w kraju i w mikroświecie, teraz głównie skupia się na informowaniu mikroświata o wydarzeniach w RWŚ.